ingen bloggning på ca 48 h och gosh vad det känns som mer...

Todilo!
Det har hänt så mycket de senaste 48 timmarna att ni skulle tröttna om jag berättade hälften... nästan ;)

IGÅR: Vaknade jag hos GosiLouise (oj herregud, känns som förra veckan :S) klockan halv 7. Vi hade missuppfattat tiden så vi kom till Solna Gymnasium en timme för tidigt menmen :P sen började allt roligt sätta igång; sätta på headseten (mygg-mickarna som kändes jätteproffsiga), sminket, knarka Fishermans friend eftersom jag var och är jättehes, ett mirakel att jag kunde spela, oroa sig för att ens scenkläder var borta, att inte hinna mellan scenerna med mera med mera... även fast det är det mest stressiga så är det klart bland det allra roligaste enligt mig! Sen gjorde vi en skolföreställning som gick super. Några små missuppfattningar här och där, men är det direktsändning så är det.
Sen gick jag, Jossan och Louise till Ica maxi och köpte mat och impulsköpte pepparkaksdeg och färdig fristyr. Sen gick vi "hem" till Louise i jungfrudansen och lagade/åt lunch, fotade bilder till hennes bildprojekt (och varsågod Louise, jag hade mer kul än gjorde dig en tjänst!) och bakade pepparkakor med grejerna vi hade köpt. Allt detta (från att gå och handla till pepparkakebakningens slut) på 3 ½ timme! Gud, det kändes verkligen som mer, oh kul hade vi! <3
Sen var det dags att åka tillbaka till Solna Gymnasium och genomgå det fantastiskt roliga förberedelsekaoset. Kvällsföreställningen gick också super, färre missförstånd på scenen och högre tempo. Och jag måste säga att jag går i en fantastisk teatergrupp, jag måste säga att i söndags morse hade jag alldrig kunnat tro att det blev så bra som det blev. Nu känns det som om vi är tajta och alla är engagerade. det är underbart! Puss på er!!!... Sen när jag kom hem så blev det dusch, te och sen sova.

IDAG: Vaknade jag vanlig tid men med ännu värra röst än dagarna innan. Hela dagen har jag låtit som en typ bas, rökare och söndersktiken tonåring. Jag kunde till och med sjunga tenorstämman på musiken! Men, dagen flöt på... Och när dagen var slut fick jag veta av Louise vad som plågat henne sen i Augusti. äntligen! Och det var inte ens farligt och går att bota med medicin! Är så glad för dig skull! Vi var pratnödiga så jag tog tbanan till åkeshov och mötte upp Loppan där i hennes skola, sen åkte vi till Brommaplan och drack Latte och te på McDonalds. jag brände mig på teet men annars var allt mysigt. Sen kom jag hem till Bromsten och åt middag och bestämde mig för att hoppa över scouterna pga hur skrikit det ofta blir där av snällhet till min röst (det är ju globen nästa vecka!)

IMORGON: Får jag tillbaka A och B-provet i matte. sen måste jag sticka klart min vante i slöjden.

PUH! Det var nog allt, och jag är imponerad på er som orkade läsa igenom allt det här! Ni får tapperhetsmedalj!
:*:*:*

Kommentarer
Postat av: louise

du och jag = perfect team!

2009-12-04 @ 16:14:19
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0