Jag luktar pepparkaka.

Nej, jag skolkar inte. Jag gick hem från skolan för att jag hostar hela tiden och håller på. Nu sitter jag hemma och har tagit en ev pepparkakorna vi bakade igår och tittar ut över det vackra snölandskapet. Det är jättehärligt! Mer än 10 cm på marken och snöyra! Jag vågar inte hoppas på något, men vi får väl se om den stannar kvar...
Senare kanske Louise kommer och muntrar upp mig, men annars kommer nog inget speciellt hända idagh. Just det, jag ska till tadläkaren också, orkkkaaaa... Men hoppas jag får av mig tandställningen snart. Jag har alltid gillat att ha tandställning, men man tröttnar en aning när man har haft det i ett år och antagligen ska ha den i minst ett år till och sen massa nattandställningar och efterbehandligar och blablabla och så tar typ alla jag känner bort sina tandställningar nu. :/

Jag har tänkt på en sak: framtiden. När man var liten gick man runt och frågade varandra: "Vad vill du bli när du blir stor?" och jag ville massor. Ballerina, konstnär och frisör är bara några saker jag ville bli i olika perioder. Men nu. Snart ska man välja gymnasium, välja framtid. Ni tänker säkert "men oftaaaaa hon går ju bara i sjuan, då behöver man ju inte bestämma nåt" men helt plötsligt står man där och ska veta vad man vill och vad som är smartast.
Jag har ett tag nu velat bli musiker, me jag är inte lika säker längre. Något jag skulle vilja bli är i alla fall arkitekt, eftersom jag gillar matte och många tycker jag är bra på det, och, ja, jag tycker det skulle vara rologt helt enkelt. Hur tänker du?

Nu ska jag nog slötitta på någonting på tv, puss mina snöflingor! /Hostmonstret

Kommentarer
Postat av: Anonym

Arkitekt är väl jättekul, och det skulle väl passa dig också! Gå natur med musikprofil så kanske du kan välja mellan båda yrkena :) jag hör av mig när jag är vid svandammen <3

2009-12-15 @ 11:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0