städardag och sommarväder?????? (hopeful)

varför ska vädret alltid luras?? Liksom är de säger att det blir en fin tisdag att ha skolavslutning på, då öser regnet ner. Och när de säger att det ska bli regnigt så man planerar att städa rummet, då vaknar man upp och misstänker att det blir solsken!!! Sånt stör mig!!

I förrgår åkte jag hem till louise vid fem för att hjälpa till med förberedelserna till festen med ebba klockan sex. Jag skar paprika och körsbärstomater till pastasalladen och trädde upp grillbitarna på spett.
Sen, när allt var klart så började festen. Det var många bekanta ansikten, men också många nya. Vi åt grillkött och pastasallad, sommartårta, minimagnums och drack välkomstdrinken vad-den-nu-hette.
Vi hade det riktigt bra. Sen efteråt så skulle Greta, jag och Jossan sova över. Hanna och Maja från teatern stannade också ett tag, fast de åkte hem vid typ elva. Först såg vi en liten del av harry potter 3 och skrattade ihjäl oss åt hur de såg ut i sången double trouble som de sjunger i början av den, sen såg vi harry potter 5. Vi kliade armen, myste håret och masserade varandra och det var jättemysigt!! <3
När filmen var slut vid typ tolv-halv ett så sa Greta plötsligt att hon behövde gå på sixtens avslutning dagen efter och att hon behövde gå upp halv åtta. Och vi somnade inte förens tjugo över två, så det blev 5 timmars sömn den natten. Hallelujah!! När Greta hade gått på morgonen så gick jag, Louise och Jossan tillbaka till sängen och försökte sova lite mer, men jossan var inte trött och höll oss vakna, vet inte om det var med eller utan flit. Sen åkte jossan hem vid tolv och då började jag och louise kolla på sjätte sinnet. Den var väldigt bra. Sen åt vi lite pizza till lunch och sen satt vi och pratade om allt och ingenting i över tre och en halv timme.

Vi har så otroligt lätt för att prata om saker, så med dig behöver jag knappt tänka på vad jag säger, jag kan vara helt avslappnad och säga precis vad som helst och ändå kunna vara säker på att du lyssnar och förstår. Vi har ju känt varann ett antal år, få se, vad blir det nu... 5 år då vi i början bara spelade i små fiolgrupper. Nu har orkesterkompisen övergått till en äkta vän jag alltid kommer älska och aldrig kommer glömma. Louise Anna Tidestad Vahlne, jag kommer sakna dig hur mkt som helst i sommar, och jag hoppas att du får det jätte bra på humanistlägret nu (även om jag inte tror att du hinner läsa det här inna du åker)!!! Puss, jag älskar dig!!!! <3

Kommentarer
Postat av: louise

älskling! skulle vilja säga precis allt det där, du betyder så mycket för mig :) vi ses på stråklägret <3

2009-06-18 @ 17:45:56
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0