Basketmatch!!!

Hallå Hallå!
Igår var väl inte direkt min dag, förutom snön så var den ganska kass (för min del)

Meen nu är nu, och idag har det hänt mkt mer spännande saker. Jo, jag och mina kompisar har ju ett skolbasketlag, och idag började den årliga turneringen för skollag i basket!! Jag var skit-taggad och gick upp kvart i sex och åt världens mega frukost: Gröt, hembakade bröd (som jag gjort själv dagen innan *stoolt*), apelsinjuice, mjölk och fil. I vanliga fall brukar jag typ äta en macka och lite juice, så ni fattar att detta var lite absurbt för min mage ;)
Men iaf, jag trodde att vi skulle ses på centralen kl 8, men vi skulle samlas där kvart över 7, och första matchen började klockan 8 i Gubbängen!!!
TUR att jag kom dit en halvtimma för tidigt.
Där hade de precis gett upp hoppet. De var bara 4 stycken (det krävs 5 man på plan) Greta var sjuk, Figge var i Thailand och Elin var på massage (?) så ingen av dom kunde komma. Nu var vi alltså en kvart försenade och utan avbytare. Goodbye, tänkte jag, men vi började åka i alla fall.
Först körde vi mot Engelska skolan. Dom var jättediktiga, och eftyer halva tiden (16 min) så låg vi under med 13 poäng. Men vi lyckades i alla fall komma ikapp, så i slutet stod det 42-38. Så vi förlorade, men tänk på att de hade 3 avbytare, och vi ingen alls!
Så vi var rätt nöjda i alla fall, och sen kollade vi på matchen Engelska skolan-Hökarängsskolan. Hökarängsskolan har basketinriktning, och de verkligen krossade oss förra året, så ni kan tro att vi var lite skraja. Om Hökarängsskolan skulle vinna hade vi fortfarande en chans att kunna komma vidare (1 av dessa 3 lag gick vidare till semifinal), om vi vann mot dem, för då skulle alla ha vunnit en match var,och då skulle det bli något avgörande.
Men de var inte alls lika bra som förra året. Engelska skolan krossade dem med 20 poäng. Vi var ute ur spelet! Men vi körde sista matchen ändå, för kom igen, det är ju kul ju!!
Och, just det, glömde säga det. Hökarängen var ena riktiga skrytmånsar. På deras t-shirts stod det "Hökarängen-känd basketprofil" och på andra sidan stod det "Sveriges bästa 7 år i rad", och de kom typ fram och skröt och visade oss brochyrer och allting!
Men i alla fall, matchen var jämn, men vi drog in på slutet. Den slutade 58-48. VI VANN!!! Och nu har vi äntligen korkat igen trutarna på skrytmånsarna!!!!!
Jag var så himla glad, men slut. Det var ett under att jag lyckades ta mig hem utan att falla i bitar. Där hemma låg beskedet att Hedvig kom in på AF, vilken lättnad!!
Och jag skolkade från basen, men orkestern kommer jag nog på.

Nu har jag träningsvärk överallt, har skrivit alldeles för mycket om basket och har ätit taco för att fira dagens glädje.
Ha det jättebra allesammans!!
Puss från en slutkörd amatörbasketspelare <333

Kommentarer
Postat av: loppan

GRATTISGRATTISGRATTIS! Du verkar ju verkligen vara bra på allt! Pusspuss

(undrar vad andi och lalle ska göra imorgon?)

2009-03-11 @ 20:41:12
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0