Örebro-tour

Hej Louise och alla andra som läser bin blogg!!(om ni nu är några fler...)

Hej och FÖRLÅT för att jag inte har bloggat på så länge!! Men det är bara det att det är förjävligt mycket just nu. Konserter, evenemang av alla slag, extra musikrepetitioner, snart körfestival, läxor och bla bla bla så ja du fattar.

Jag orkar inte skriva om allt som har hänt under den bloggfria veckan, bara att jag hade en trevlig visit i Venedig förra Torsdagen-söndag.
Idag åkte jag, Louise, Anna, Oda, skumma blockflöjtgruppen (töntgruppen fast blockflöjt?) och tömntgruppen (tjejer i min ålder som spelar fiol men som är för dåliga för oss och som är jättebarnsliga) till Örebro på en liten endagsturné. Vi åkte tåg -.- och det var ngt sammarbete med kulturskolan där så förut tidigare i vår så kom dom från örebro och spelade med oss i solna och nu kom vi till dom. Det var världens mest döda plejs (ja, det var meningen att vara felstavat)!!! Typ inget folk ute på gatorna trots strålande sol, stora, gråa tråkiga lägenhetshus och... aa helt dött asså!! Och de från Örebro kulturskola var inte roligare dom heller. De pratade typ ingenting, och när de väl gjorde det så var det helt utan nån dialekt alls. Jättetråkigt och extremt o-exotiskt!!!
Men i alla fall, på deras toalett så hade dem vårödens roligaste spegel. Det var två delar och den nedre delen som var lite mindre var vinklad neråt, så man såg typ ett stort huvud och stora axlar, sen gick skarven och det blev typ jättekorta armar och jättekorttjocka ben. Jag är väldigt överkänslig för såna och började verkligen gapskratta, men jag försökte göra det tyst, för det var folk i kö efter mig på toan, och jag trodde att det hördes lite genom väggen. När jag kom ut så stod HELA töntgruppen och glodde på mig och Louise hade förklarat för dem att jag skrattade åt den roliga spegeln, så det var inga himla droger med i sammanhanget xDxDxD
Haha, och sen repeterade vi med dom hela dagen och hade lite lunchpaus med kinamat och fika med muffins och festis.  Klockan 4 var det dags för uppspelning, och örebrotråkarnas föräldrar kom, men det var jättetomt typ inga där (inte nu heller...) men i alla fall det gick väl okej fast jag spelade lite fel. Sen fick jag vara med och spela på en låt som Ronnie först sa att jag inte fick vara med på fast jag hade övat jättemycket på den och hade värsta coola solot i som jag var fett bra på. Och jag spelade inte ett enda fel på det solot *STOLT* trots att det lät så för att deras halvbas var lite skum (alla halvbasar kanske är det...?).
Sen efter en middag på Donken med äckliga rapande örebroare så var det dags att åka tåg hem igen. Jag och Louise hade jätteskojsigt som vanligt och köpte Ahlgrens husvagnar, några nya men fruxo-smak, jättegoda!! Vi larvade oss och lekte lite camping med husvagnarna mm ;D
Sen var det några läskiga mc-gubbar som vinglade förbi oss och luktade sprit för de skulle till bistron, typ 15 stycken. Tur att de inte satte sig vid oss!!
Meen sen kom vi hem, och nu väntar en härlig mys.och filmkväll med godis i soffan på mig så nu orkar jag inte skriva mer. Och Loppan(soppan), hoppas du är nöjd med det långa inlägget. Pusspuss!!
P.S Da vinci-koden går på 6-an nu :D

Kommentarer
Postat av: loppis

nu är jag very happy my dear! ;) <3

2009-05-09 @ 22:00:45
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0