Bailecito, I feel good

(låtar jag har haft på hjärnan idag)
Idag var en lite speciell dag. I början av dagen mådde jag inte så dåligt, bara lite dåligt självförtroende. Vi hade matteprov och jag failade på ett tal när jag fick hjärnsläpp. På lunchrasten åkte jag tunnelbana i en halvtimme till Louises skola i Åkeshov (det är så sjukt långt bort!!!) för att hon ville ha lite uppdateringar om hur det var. Det blev bara en kortis på 5 min, sen fick jag åka den långa resan tillbaka igen ;P Lite patetiskt menmen... Jag tyckte iaf det var värt det <3

Sen efter So-n så kom mammi och mötte mig i skolan för att vi skulle på en liten bas-runda och prova olika kontrabasar. Först kollade vi i en ateljé på Odengatan som har jättebra fioler. Han hade en trekvartsbas som såg jättefin ut, men hade en hemsk klang. den lät typ som en elbas utan förstärkare fast starkare!!
Sen fikade vi på espressohouse, ibland är det bra med en mamma!
Sen åkte vi till Musikaffären på Hötorget. De hade en bas med ganska bra klang, men den var gjort i asien, i ett ganska dåligt material och på de lägsta strängarna var det lite skallerormen-varning. Hmm...
Efter det skulle vi egentligen åka till en annan snubbe också, men han var inte i Stockholm idag. Han har rekomenderats av min bas-lärare och alla basister som mamma känner, så honom tror vi på! Resultatet ser ni om en vecka när jag fått testa den också! :D

När vi kom hem så skulle vi åka och ta ner masten på segelbåten och tömma den. Jag och Hedvig fick uppgiften att ta ut alla madrasser (eller vad det är) ur båten och sen knöka in dem i våran volvo V70 när vi bara fick fälla ner ett säte. Sex bäddar. en baklucka. Hmm... Det blir ett minne för livet, och jag säger bara: KUDDAR!!! ÖVERALLT!!! För det var så det var!! :P

Nu är det bestämt, på fredag åker jag, mammi och Hedvig till Gotland!!! Jihooo :) Vi ska hälsa på kompisar där, och det ser jag fram emot. Vi blir borta hela helgen och jag är ledig på fredag :D

Och Louise, jag var jätteorolig för dig idag. Och det blev inte bättre av att jag började må mer och mer dåigt ju mer dagen gick. Nu ikväll fick jag inte tag på dig. Jag blev orolig. Men nu är jag lugn <3 skräm mig aldrig mer så <3

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Louise

men lilla ella, inte behövde du oroa dig för mig. jag klarar mig. däremot var jag ganska orolig för dig! men ja ja. ses i morgon <3

2009-09-29 @ 21:44:02
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0