Hej alla glada oc något mindre glada!

Solen skiner. :) Hedvig har nån kompis här, vet inte vem, de är olika varje gång. Det är väl så när man börjar i en ny skola, att man liksom testar att vara med alla och sen hittar dem man trivs bäst med. Så gjorde i och för sig inte jag, menmen...

Idag har varit en ganska normal dag. Svenska, musik, Spanska, Matte och SO. Veckans sluta-tidigt-dag. Nu sitter jag här hemma i linne på verandan och läser boken vi läser i svenskan. Prinsessan och mördaren av Magnus Nordin, om nån undrar. Sen hade jag tänkt räkna lite matte, inte för att vi har läxa, utan för att jag nu på sista tiden konstigt nog har börjat gilla matte. Jag har väl alltid varit okej på det men ändå hatat ämmnet. Det kan ju vara för att vi har fått jordens grymmaste mattelärare och en något roligare mattebok, men jag vet inte... ;)

Ja, vad kan man säga mer, jag är fortfarande i glädjetrans för att vi ska köpa en jättefin segelbåt imorgon, och jag invigde mitt Visa elecron-kort idag :D Jag köpte en liten påse godis för att fira :P

I helgen ska jag på scouthajk, det blir kul :) Vi kommer sova i vindskydd fredag-lördag och i stuga lördag-söndag.

Nu börjar det dra ihop sig bland prinsessor och mördare så nu ska jag nog sluta skriva :)
Men ni får ha det så bra, puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0