Godmorgon!

Inatt drömde jag att det var helg. Tänk om livet var så bra... Nädå ;)
Idag ska jag till skolan, vi slutar halv fyra, sen ska jag till orkestern och basen :) Jag har ju (som jag kanske berättat) lånat hem fyra kontrabas-böcker från Musikbiblioteket, och jag tycker jättemycket om att spela  dem! Jag övar typ mer än jag gjort på en hel livstid... nä, inte riktigt ;) Men ändå. Igår spelade jag Nu Grönskar Det i s.k "tumläge", alltså så ljust man kan komma på en kontrabas. Jag kunde spela i G-klav!! :D Det var roligt och annorlunda. När man spelar kontrabas är det vanligast att man får spela mest de mörkaste tonerna, eftersom det är det lägsta instrumentet i stråkfamiljen och ingen annan kan spela så lågt.

Just det. Imorgon ska jag följa med Louise och ta en kortisomspruta. Alla verkar nervösa kring den förutom jag ;D Jag vet att det gör ont, men so what? Det blir ju värre om hon inte tar den. Jag blir inte så lätt nervös, men när jag blir det blir jag verkligen det ordentligt!! (asså jag typ skakar i hela kroppen, stammar, ja, allt sånt) Det är lite jobbigt.

Nu ska jag gå, vet inte om jag hinner blogga ikväll. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: loisansa

njae, jag är inte så nervös, jag tycker mest att det är skönt att få det gjort. det är pappa som är boven i dramat ;D

kuuul med kontrabas-böcker!

2010-01-20 @ 15:01:15
URL: http://loiisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0