Mrs duktig.

Hej på er!
Förlåt för att jag inte uppdaterade igår, jag har liksom inte riktigt kommit igång efter en veckas avbrott...
Igår tillbringade jag i all fall hela min dag tillsammans med två av mina kusiner hemma hos farmor. Vi var matlags-teamet för min farmors årliga trettondagsmiddag för hela släkten. Vi hade jätteroligt och det vi lagade blev jättegott! Jag gillar verkligen min släkt <3
Vi lagade:
Förrätt: en brödskiva med en bit kallrökt lax på med pepparrotssås, ett litet kryddblad en liten avocado och citronskiva.
Varmrätt: oxfilé (vi köpte 4 kg!!!) med hasselbackspotatis, rödvinssås, ruccola-tomat-och-avocadosallad och stora capris.
Efterrätt: Farmors mandelbottentårta med grädde och valnötter.
Visst låter det gott? Det var det också ;)
Själva middagen var också trevlig, det är inte så ofta man hinner träffa alla (9) kusiner och de andra på pappas sida så det var trevligt! :D

Idag skulle jag och mamma vara mother and daughter duktig och ge oss ut på en skidtur i kylan. Vi åkte faktiskt 5 km i ursvik, och... ehe... jag gnällde som vanligt :P Jag blir typ gnäll-Ella-5-år varje gång jag gör sånt xD tur att mamma har sånt tålamod!
Nu ska vi strax äta lunchmiddag och sen tror jag jag ska ta och baka, jag blev så sugen på det plötsligt.
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Señorita Luisa

Haha, ni verkade vara varsta Nigellorna!

Gulligt med gnall-5ars-ella.Eller kanske inte. Eller du ar alltidgullig.

2010-01-06 @ 14:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0