Vad roligt!

En replik en av mina kompisar säger bär hon inte riktigt lyssnar...

Igår var det skivinspelning med skolan. Olika arbetslag på skolan spelar in olika sånger. Det är en luciaskiva -.- så vi (klass 7-9 A och B-klasserna i min skola) hade en härlig dag på Nybrokajen 11 och sjöng massa luciasånger hela dagen just när man trodde allt sånt var över och vi hade en jättejobbig producent som tog 44 tagningar på tre sånger -.- Men det var jätteroligt ändå, trots att luften tog slut... Och jag tror resultatet blev väldigt bra också.
Efter det var det TEATER! :D Nu har vi dragit igång ordentligt med En Midsommarnattsdröm och många på teatern har slutat, men det foixar vi. Nu har vi bara en roll som saknas och vi håller på att värva två personer, så det löser sig.
Jag ska spela rollen som egentligen heter Lysander och är Hermias älskare, men vi har ändrat så att jag är en tjej, Lydia. Jag tror det blir jättebra. Och den lyckliga som ska få spela rollen som min flickvän är ingen mindre än Louyse-mys ;) Det ska bli jätteroligt!

Idag var det allvar igen. Haha ;) Det var skola... Vi slutade två i alla fall, och det är ju nice (tre av fem dagar i skolvackan slutar vi halv 4), jag ska alldeles strax dra igång med tre små jätteunderbara läxor som väntar på mig.

Och jag är så glad, för de ska sätta upp Batseba igen!! Det är en svensk nyskriven operaföreställning som ska sättas upp för andra gången efter urpremiären förra året på Kungliga Operan. Jag var med förra året, ni kan läsa om det i mitt arkiv omkring Januari 2009, och jag tyckte verkligen det var jätteroligt. Nu ska de sätta upp den igen och det ska bli så kul! :D
Nu väntar läxorna, Cíao!

Kommentarer
Postat av: loppsan

nybrokajen 11 ska jag spela på hela sportlovet :D



nej, jag vet, jag ska inte kolla på såna filmer, men... ja. jag gör det ändå (A)

2010-01-19 @ 16:56:37
Postat av: Mimmi

vad roligt!^^

2010-02-11 @ 12:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0