Jag gillar Lilla Akademien

Jag gillar den väldiga, fina tegelbyggnaden jag möts av varje morgon
Jag gillar alla egentligen inte så snygga men väldigt mysiga klassrum
Jag gillar att kunna gå i mjukisar i skolan om jag skulle ha lust utan något dömande
Jag gillar min Estetisk Kommunikation-lärare som ser ut som Beethoven
Jag gillar min svenskalärare som klättrar i träd och dricker Jokk Tranbärsjuice
Jag gillar min musikhistorielärare som växlar över till engelska så fort han blir upphetsad (=hela tiden eftersom han är så sjukt engagerad)
Jag gillar min underbara baslärare som tar 25 min extra varje lektion trots att han inte får betalt för dem bara för att han är så engagerad i min utveckling
Jag gillar att gå till Vivo med mina klasskamrater på rasterna för att orka med saker som 80 minuter historia
Jag gillar att sitta kvar i kapprummet långt efter att skoldagen har slutat av ingen bättre anledning än att jag trivs att umgås med mina kompisar
Jag gillar att halvt bo i basrummet tillsammans med mina teknikövningar tills fingrarna värker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0