Sjukt sen 2014-resumé

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Gjorde en hel del grejer jag aldrig gjort förut. För det första reste jag utomlands ensam för första gången, en weekend i Amsterdam för att kolla in musikhögskolan och ta en baslektion. Reste även för första gången med kompisar när jag och två av mina bästa vänner åkte till Grekland. Där hände även en del grejer jag aldrig gjort förut... (obs inga droger inblandade)
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Haha nä. Dock ska min kusin bli förälder snart!
 
Vilka länder besökte du?
Nederländerna (Amsterdam!!!), Grekland (min hittils bästa resa) och Storbritannien
 
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer äventyr! Grekland var i och för sig 100% äventyr, men vill göra mer knäppa, galna och roliga saker.
 
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Min 18årsdag 16 augusti och den fruktansvärda valnatten 19 september.
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
När kontrabasläraren i Amsterdam sa att han kunde "see a lot of potential in you".
 
Och din största framgång privat?
KOM JU ÖVER MARC TILL SLUT YES HALLELUJA
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Lush haha herregud
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Rather be och Let It Go
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
MASSA gladare än förra året. Men det klart det har varit ups & downs och så.
 
Blev du kär i år?
Alltså typ lite halvt men bara väldigt kort.
 
Den bästa tv-serien?
Looking eller Please like me! Eller modellpojkar, åh. I början av året var det dock grey's anatomy, såg ju 10 säsonger av det på ett läsår haha.
 
Bästa böckerna du läste i år?
Alltså jag läser verkligen för lite.
 
Bästa filmen du såg i år?
Sista hobbit-filmen kanske. Eller 10 things I hate about you om det får vara en gammal film som var ny för mig!
 
Den maträtt du åt oftast 2014?
Pasta typ
 
Något du önskade dig och fick?
Att komma över Marc. Och att överleva gymnasietvåan.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hade en äkta hemmafest natten till min 18årsdag med 90s-disco, massa alkohol, hångel och tårta. Själva dagen städade jag och sedan kom min familj hem och då firade vi igen med räkor, det godaste jag vet.
 
Högsta önskan just nu?
Att det blir kul att spela kontrabas igen och att jag kommer in i Amsterdam. OCH att fascismen runt om i Europa får ett stopp!!!
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bättre valresultat men annars no regrets
 
Vad fick dig att må bra?
Basspel, mina världsbästa kompisar och familj.
 
Vem saknade du?
Ville och Eira. Min storebror som flyttat till Visby och min bästa person som numera studerar i Hong Kong.
 
Vad är du mest stolt över?
Vilken rekorderlig jävla powerkvinna jag har blivit det här året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0